Satans had til Gud er mest påfaldende i hadet til jomfruelighed, ægteskab og forplantning

I sidste uge så vi på, hvordan Lucifer ved at nægte at tjene Gud, som er frugtbarhed og opofrende kærlighed, fik sin fortjeneste i form af evig isolation og mangel på frugtbarhed, og hvordan han hele tiden forsøger at trække menneskenes sjæle til sit rige, hvor egoismen hersker. Specielt er det afvisningen ved at nægte at underordne det naturlige til det overnaturlige, der er hans afgørende karaktertræk, og det forklarer, hvorfor han hader cølibat og jomfruelighed mere end noget andet på jorden.

Satan hader ægteskabet af samme grund: Det er nemlig også et liv i selvopofrelse, der kun er mulig ved guddommelig velsignelse, en ”tilstand” der er tænkt til mangfoldiggørelse af Guds børn, som har det, der fordres for at modtage den ”overnaturlige” ophøjelse gennem nåde og til at nyde den himmelske herlighed, som djævelen selv gav afkald på. Skaberkraften i mennesket – så mystisk, som den er! At være indbudt til et forhold med livets Skaber! Det er en frembringelse af skabningens tilblivelse ud af intet ex nihilo: Det er en kraft, som ingen engle besidder. Det er en direkte aktiv deltagelse i Guds skaberhandling. Som den store thomist teologen Scheeben forklarer: Hvis Adam og Eva ikke havde syndet, ville de have overført ikke alene det naturlige liv til deres efterkommere, men også betingelserne for det overnaturlige liv: Deres børn ville være blevet undfanget og født i en tilstand af nåde. Det er derfor, djævelen hadede Adam og Eva, som strålede i deres nåde: Han vidste, at fra deres skød ville der udspringe en slægt bestemt til udødelig herlighed sammen med englene. Selvom vi nu er faldet og derfor ikke længere undfanges som ”Guds børn”, forbliver det vores privilegium, at vi tager del i forplantningen og har friheden til at samarbejde med Kristus i helliggørelsen af vore børn. Pave Pius XI fremfører på elegant vis sit vidnesbyrd vedrørende ægteskab og familie i et af de mest betydningsfulde pavelige dokumenter, der nogensinde er skrevet om ægteskab og familie: 

Hvor stor en Guds velsignelse er dette (det godes afkom), og hvor stor en velsignelse af ægteskabet, det bliver klart ved at betragte menneskets værdighed og dets sublime afslutning. Thi mennesket overgår alle andre synlige skabninger på grund af den overlegenhed, som dets rationelle natur tilsiger. Desuden ønsker Gud, at mennesket ikke kun fødes til at blive mangfoldiggjort på jorden, men langt mere at det bør lovprise Gud, og at det bør kende Ham (Gud) og elske Ham og endelig forenes med Ham for evigt i Himlen, og denne afslutning overgår alt eftersom mennesket er skabt af Gud på en forunderlig måde til den overnaturlige orden og overgår alt det, øjet har set, og øret har hørt og alt det, der er kommet ind i menneskets hjerte. Ud fra dette er det let at se, hvor storslået en gave af guddommelig godhed, og hvor bemærkelsesværdig børnene som frugt af ægteskabet er, fordi de er blevet til ved Guds almægtige magt og ved et samarbejde mellem dem, der er bundet sammen i ægteskabet. 

Selvom kristne ægtefæller er helliggjort, kan de ikke overføre helliggørelsen til deres børn, ja endog, selvom den naturlige proces med at skabe liv er blevet en vej til døden, hvorved arvesynden overføres til efterkommerne, deler de (de kristne ægtefæller) ikke desto mindre i en vis udstrækning velsignelserne fra det første paradisiske ægteskab, eftersom det tilkommer dem at give deres afkom til Kirken, for at denne mest frugtbare Moder til Guds børn gennem dåbens bad kan ”genskabe” den overnaturlige retfærdighed, (så barnet endelig kan) gennem dåben blive forenet med Kristus og få del i det evige liv og arve den uendelige herlighed, som vi alle af hele vort hjerte stræber efter (Encyclical Casti Connubii, nr. 12 og 14).

Satan gjorde alt, hvad han kunne for at modarbejde denne plan, og han gør det samme overfor hver enkelt af os, hvis vi lader ham gøre det. Djævelen er både imod den naturlige og den overnaturlige videreførelse: Han forsøger at hindre mænd og kvinder i at benytte deres seksualitet til at bringe mere liv til verden, han forsøger at overbevise dem om, at de bør slå den ”frugt”, de bærer på ihjel, og han forsøger at lede dem bort fra kilden til udødelighed (Kirkens sakramenter). Fordi han hader (menneskeslægtens) videreførelse, har han koncentreret alle sine bestræbelser på at stoppe denne gennem prævention og abort. Prævention er Ødelæggelsens Vederstyggelig midt i Guds tempel, som er menneskets krop helliggjort ved Helligånden: Gennem prævention er Herren, som Den, der levendegør, blevet drevet ud som en ond ånd, og i Hans sted har man budt lystens – og lidenskabens ånd velkommen og gjort det til et ufrugtbart sted ligesom en Kirke uden et Tabernakel og Realpræsens.

I stedet for at hengive sig til den egoisme, der udgår fra den dæmoniske ånd, giver ægtefællerne afkald på retten til selv at bestemme over deres kroppe, når de afgiver deres løfte om, at de trofast vil elske hinanden i med – og modgang, indtil døden dem skiller. Også Kristus er tro overfor Sin Kirke i med – og modgang, og Han opgiver ikke Hendes syndige medlemmer, før alle, der er bestemt til ære er kommet til fædrelandet. I lyset af Guds trofasthed overfor det syndige Israel, og Kristi trofasthed overfor Hans til stadighed ufuldkomne Kirke, er skilsmisse en ikke frelsende forestilling, utroskab er en vederstyggelighed og Den Eukaristiske Kommunion for dem, som er ”gengifte”, er en helligbrøde, hvor man spytter på Frelseren, lader Ham hudstryge, kroner Ham med torne og korsfæster Ham i Hans sakramente.

Lad os få det fuldstændig på det rene: Lucifer har med pseudotålmodighed som en udødelig ånd, langsomt opbygget en antireligion, en forfalsket katolicisme, der har til formål at lede mennesket til evig fortabelse, ligesom den katolske religion har til formål at lede mennesket til evig frelse. På lige fod med skilsmisse er utroskab et antisakramente i forhold til ægteskabets sakramente, og fra prævention udgår abort, som er et antisakramente i forhold til dåbens sakramente, den selvtilfredsstillelse, der ligger i masturbation og den homoseksuelle aktivitet og er et antisakramente i forhold til firmelsens sakramente, som skaber selvkontrol og styrke, og eutanasia er et antisakramente i forhold til den sidste olie. I stedet for de hellige ordener er der det glemte faderskab og feminister, der hader mænd, i stedet for bodens sakramente eksisterer der en hedonistisk selvtilfredsstillelse af enhver form for kropslig nydelse, i stedet for Eukaristien(s) sakramente er der en afgudsdyrkelse i forhold til verden, kødet og djævelen.

Det er langt fra tilfældigt, at den hellige liturgi må falde sammen, før djævelen kan udføre sit angreb mod jomfruelighed og cølibat. Disse har nemlig ingen mening og formål adskilt fra Lammets bryllupsfest, som liturgien giver os adgang til. Når man i liturgien har fjernet tilbedelse, skønhed og kontemplation, kan den ikke længere vække, give næring til – og styre en altomfattende sult og tørst efter Guds rige. Den vil ikke længere bevæge til præste – og ordenskald og gøre det muligt at opretholde disse indtil tidernes ende. Messen og det at tjene Gud må undergå en reduktion, før cølibat og jomfruelighed kan bringes til fald. Den såkaldte ”irreversible liturgiske reform” måtte foregribe det irreversible fald i ”traditionelle rollemodeller for præsteembedet og det at tjene Gud i et ordenskald”. I virkeligheden er Kirkens autentiske liturgi i al sin dybde og pragt et kald til præsteembedet og ordenslivet. Her finder vi endnu engang årsagen til, at djævelen hader usus antiquior så meget. Uanset om den traditionelle liturgi vender tilbage, vil cølibat og jomfruelighed blomstre på ny, ligesom ægteskaber hvor mand og hustru på selvopofrende vis sætter mange børn i verden. Satan hader det og arbejder utrætteligt på at bekæmpe det ved at tage alle midler i brug.

Vi kan nu langt bedre forstå den sammenhæng, der er mellem Sr. Lucias udsagn om, at ”det endelige slag mellem Herren og satans regime vil stå omkring ægteskab og familie” og pave Siricius tugtelse af Jovinian for at benægte den ophøjethed, som cølibat og jomfruelighed har som liv viet til Gud. Falske læresætninger vedrørende ægteskab og det at man vil ”slække” på (det elles påkrævede) cølibat hos klerikale er to flanker, der er blevet åbnet af den hær, som har belejret Guds by her på jorden. Ethvert ord og angreb mod ægteskabets hellighed og det gode ved familien eller den ophøjethed, der ligger i det klerikale – og ordensbaserede liv, er udtænkt af generalen (djævelen) for denne hær, menneskehedens fjende. Mens vi udholder den værst tænkelige doktrinære forvirring nogensinde, den moralske tilbagelænethed, og det at liturgien rives op med rode er noget af det værste Kirken hidtil har måttet lide under, må Herren vise sin magt og vælde i kampen (Sl 23:8), frelse Sit folk og velsigne Sine arvinger (Sl 27: 9)

Den autoriserede engelske udgave af denne artikel er skrevet af Peter Kwasniewski og publiceret på LifeSiteNews.com d. 14. november 2017. Den kan læses på: https://www.lifesitenews.com/blogs/the-devils-anti-religion-of-selfishness-sterility-and-sacrilege

(Oversat af Mogens Bohn og Patrick FyrstI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s